Recension av TSBTR

Efter påtryckningar och vädjanden (ja, lite överdrivet kanske... :-)) från en av av bandmedlemmarna i The Soul Beats The Riddim via mail på Skawars så kommer här en kort recension av deras självbetitlade singel.

Skulle, som jag skrivit tidigare HÄR, sett dom på releasepartyt för ett par veckor sen, men det blev inget av det.

Skivan innehåller 5 spår tung reggae med dancehall/hiphop-influenser. Mitt favoritspår är Skivans inledningsspår, Boom, med gästartisen Salif som sticker ut mest. Sångaren påminner lite grann om Diegojah o det vet ju mina trogna bloggläsare att det faller mig i smaken. :-)

Jag hade tänkt lägga ut nåt smakprov oxå, men YouTube verkar vilja bråka med mig igen så jag hänvisar er som blir nyfikna in HÄR.




Uppdatering: Så, nu samarbetar YouTube med mig igen så här kommer baksidan på den senaste singeln Our responsibility, låten heter If you please... Varsågoda! I mitt tycke den bästa låten med grabbarna hittills.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0