Bra start på dagen

... och för er som vill ha en lika soft, behaglig start på dagen rekommenderas Johan Rothsteins Sorgliga sånger. Lyssna speciellt in pärlan 17-33.



Igår så var jag 17, plötsligt blev jag 33.
Jag sitter här och tittar, jag har satt mig här bredvid
Jag ser människor som springer, som rusar runt omkring
Dom jagar efter lyckan, men jag, jag gör ingenting

Alla mina vänner, dom har gjort karriär
Dom har bil och barn och villa, familj och allt det där
Saker som vi lovat att vi aldrig skulle ha
Dom har blivit vuxna, men det, det har inte jag

Det finns ingenting jag orkar och ingenting jag vill
ingenting jag längtar efter eller duger till
Jag har inga planer, ingenting å hoppas på
Jag sitter här och väntar, låter dagarna gå

Jag vill inte jobba, inte sälja mina dar
men jag vill tjäna pengar, jag vill kunna leva bra
Det är samma gamla tankar som när jag var 17 år
Jag har fastnat i en fälla och tiden bara går

Det finns ingenting jag orkar och ingenting jag vill
ingenting jag längtar efter eller duger till
Jag har inga planer, ingenting å hoppas på
Jag sitter här och väntar, låter dagarna gå

Jag väntar och väntar men nu börjar jag förstå
att jag inte har en aning, om vad jag väntar på

Men jag, jag vet ett ställe där jag kan finna tröst
Där jag kan hitta någon, som kan ta mig till sitt bröst
Då stjärnorna på himlen blinkar välkommen hit
och när natten är som mörkast, då ska jag åka dit

Då ska jag åka dit
Då ska jag åka dit
Då ska jag åka dit
Då ska jag åka dit
Då ska jag åka dit
Då ska jag åka dit
Då ska jag åka dit
Då ska jag åka dit


Dessvärre finns den inte på YouTube, men kika in på hans MySpace-sida. (länk ovan)


Kommentarer
Postat av: Alvh

haha jag tycker inte min blogg är så bred så det var nog bara din dator haha

2009-05-18 @ 18:53:17
URL: http://alvh.blogg.sea
Postat av: Anders

Alvh: Hehe, se där ja. Tillfällig dataförvirring antar jag...

2009-05-18 @ 19:20:50
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0