Nya frågor till Ganz o mi gal, sistá Lina

Snodde frågor från Anneli...

Svaren levererade av Anders o Lina:

Lovar du att vara ärlig?
A: Nej!
L: Nej!

Du heter:
A: Anders
L: Lina

Smeknamn:
A: GanJah Ganz
L: Linis, Linkan

Låt som när du är ledsen sörjer till?:
A: Nåt med Toni, kanske Nån att hålla om
L: Om du lämnar mig nu med Winnerbäck

Beroende av:
A: Socilat umgänge
L: Av princip ogillar jag beroenden

Vad tror folk om dig?:
A: Att jag är galen!
L: Att jag är snäll.

Stämmer det?:
A: Hehe, japp!
L: Nähähähäää!

Vad får du oftast komplimanger för?:
A: Att jag är bäst!
L: Mina ögon

Vad säger du för att imponera på någon?:
A: Ibland är jag bara bra, ibland är jag bäst!
L: Pass

Hur imponerar man på dig?:
A: Genom att va sig själv
L: Genom att få mig att skratta

Brukar du skratta för dig själv?:
A: Hahaha, ja absolut!
L: Japp

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:
A: "Det kan bli lite tajt, du ska ju iväg. Men en kortis i K-parken?"
L: Har ingen mobil för tillfället

Var bor du?:
A: I kollektivet
L: Hemma

Trivs du där?: 
A: Jajamen
L: Ja

Äger du några converse:
A: Vad är det? Nåt ciggmärke? Nej just det, dom heter Commerce!
L: Nej

Sprit, cider, vin eller öl:
A: Ja tack!
L: Sprit!

Brukar du bli för full:
A: Haha, det har hänt!
L: Nja, brukar skulle jag inte vilja säga.

Vad har du för mobiloperatör:
A: Tele2
L: Tele2

Är du allergisk mot något:
A: Puckon!
L: Tjut o tandagnisslan

Har du haft sex idag:
A: Nej!
L: Nej!

Hur svarar du i mobilen:
A: Beror på vem som ringer, oftast - Aii man, rastafari eller - Aii gal, wzup!?
L: - Lina

Vem ringde du senast?:
A: Bea
L: Tobbe

Vad sa den du senast pratade med i telefonen:
A: Hmm, inget svar på senaste, ska kolla vem det var innan... Jo just det, Ras Tilly, men nej, jag behövde inte köpa alkohol till honom.
L: Ok, jag kommer!

Antal timmar sömn inatt:
A: Inte jättemånga, men tillräckligt för att va pigg idag, 6 kanske.
L: 5,5 kanske

Sov du ensam:
A: Nej
L: Ja

Brukar du komma i tid:
A: Lite dålig på det 
L: Ja, oftast

När mår du bra: 
A: I trevligt sällskap (= oftast)
L: I naturen, skog, hav

När blev du fotad senast:

A: Idag
L: Några dar sen

Hur känner du dig nu:
A: Pigg o glad
L: Mätt

Vanligaste färg på dina kläder: 
A: Varierar ganska bra tycker jag, men grönt gillar jag
L: Svart / lila
 
Vad tycker du om fötter:
A: Inget speciellt
L: Ok

Vad saknar du:
A: Inte mkt, som jag sagt förut, äger inte mkt, men saknar inte mkt heller.
L: Martin

Hade du en bra kväll igår:
A: Jajamen! :-)
L: Ja!

Favoritdryck på morgonen: 
A: Kaffe eller juice
L: Brämhults hallonjuice

Rakar du benen:
A: Hahaha, nej men det skulle behövas!
L: Ja

När brukar du oftast gå och lägga dig:
A: Typ vid 1-2
L: På kvällen, strax innan jag somnar

Är du blyg?
A: Nej
L: Folk uppfattar det så ibland

Sysslar du med någon idrott:
A: Nej
L: Dansar

Vill du hellre ha mail än brev:
A: Ja
L: Ja

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
A: Nej
L: Big Yes!

Har du spytt offentligt:
A: Det har hänt, ja.
L: Jorå

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag:
A: Eeeeh, dom här frågorna var visst inte för mig... :-)
L: Skulle ställa mig vid vägkanten o kissa

Är du nöjd med ditt liv:
A: Ja
L: Ja

Är du bortskämd:
A: Nej
L: Nej

Vad gör du i morgon:
A: Jobbar o åker till Stockholm
L: Jobbar, kollar Let´s dance med kid

Vad är det värsta du vet?:
A: Lögner o falskhet
L: Hmmm... min allergi

 Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?:
A: Lite för mkt ibland!
L: 1000 spänn säkert

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?:
A: Har ingen koll på kändisar
L: Ingen aning

Vad längtar du till?:
A: Till dig (om det är du som läser) ;-)
L: Söndag

Har du bra vänner och äkta vänskap?
A:  Ja
L: Mmm

Vad använder du för shampoo?:
A: Det Lina har köpt hem
L: Barnängen

Vad är det finaste du fått?: 
A: Bra vänner! 
L: Förtroende

En speciell dag du minns: 
A: När min ex.sambo dog
L: När Martin föddes

Hur gammal är du: 
A: Över 30...  
L: Snart 28

Tycker du om någon just nu: 
A: Ja
L: Ja

Du samlar på:
A: Bra minnen att glömma
L: Erfarenheter

Gröna eller röda äppeln:
A: Gröna
L: Gröna

Vem ringer du när du är arg/ledsen
A: Vill nog inte prata med nån när jag är arg, o ledsen, ja det beror väl på situationen.
L: Tobias 

Gillar du golf:
A: Nja
L: Nej, minigolf möjligen på sommaren

Vilken tid gick du upp idag:
A: Strax efter 7
L: 05.25

Har du sovit i din egna säng inatt:
A: Nej
L: Ja

Har du strumpor på dig nu: 
A: Ja
L: Ja, matchande t.o.m

Är det okej att gråta:
A: Ja, men inte för allting
L: Ja, det kan va ok

När grät du senast:
A: Oj, minns inte. Men det var ett tag sen iaf.
L: Jag vet inte, nåt år sen

Vad skulle du göra om du vann en miljon:
A: Åka till värmen ett tag
L: Köpa ett hus

Bär du glasögon eller linser:
A: Bara solglajjer
L: Glasögon ibland

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder:
A: Hahahaha... nej!!!
L: Nej!!

När går du upp ur sängen en helgmorgon:
A: Oftast för sent, typ lunch
L: Åtta, om jag inte har varit ute o partat

Har du piercing:
A: Nej!
L: Nej!

Vill du gifta dig:
A: Inte idag iaf... ;-)
L: Kan jag väl tänka mig, men vad tusan...

Vill du ha barn:
A: Eventuellt
L: Kan eventuellt tänka mig nån mer

Solar du ofta: 
A: På balkongen när möjlighet finns o ibland i fusksol
L: Jag gillar solen 

Är du bra på att laga mat:
A: Hyfsad
L: Ja, jag klarar mig

Är du flygrädd:
A: Inte med rätt hand att hålla i.
L: Nej

Hur vig är du:
A: Inte alls, men jag lyckas fortfarande snöra skorna.
L: På en skala 1-10, typ 2... :-)

Är du musikalisk?:
A: Nej, men jag lyssnar gärna... :-)
L: Nej, men efter ett halvår har jag lärt mig hitta takten

Vad dricker du helst när du är törstig:
A: Juice
L: Vatten

Vilken är din favoritglass:
A: Gillar sorbet
L: Mascarpone

Tror du på ett liv efter döden:
A: Nej
L: Jajamen, eventuellt flera

Tycker du om sushi:

A: Nja, inte jätte, men det funkar
L: Oh jaa!

Vad äter du helst när du ser på film:
A: Ser nästan aldrig på film, men nåt gottför att slippa koncentrera sig på filmen är ju alltid trevligt
L: Oftast ingenting, men popcorn funkar

Bor dina föräldrar tillsammans:
A: Ja
L: Nej

Har du tandläkarskräck:
A: Nej
L: Ja

Är du morgon- eller kvällsmänniska:
A: Nattmänniska!
L: Vet inte riktigt, dagmänniska

Vilken ögonfärg har du:
A: Blå
L: Blå

Har du någon gång gråtit dig till sömns:  
A: Ja
L: Ja, det har jag säkert gjort nån gång när jag var ung o kär.

Biter du på naglarna:
A: Nej
L: Nej, inte nu längre

Röker du:
A: Hehe, feströker (livet är en fest!)
L: Ja, vattenpipa då o då

Hur ofta tränar/motionerar du: 
A: För sällan
L: 2 dar i veckan minst 

Senaste låt du hörde:
A: Bless med Junior Kelly
L: Tidvis med Winnerbäck

Kommentarer
Postat av: Anneli

Effektivt att ni är två som svarar på samma gång. :-D

2009-03-29 @ 23:40:09
URL: http://heartofanneli.blogg.se/
Postat av: Anders

Anneli: Ja, vi "bloggoptimerar", föregångare för alla miljötänkare o tidsoptitimerare. :-)

2009-03-30 @ 08:04:28
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0