K A T A S T R O F! ! ! !

Oj, oj ,oj! Var ska man börja för att kunna beskriva den här kvällen?

Förväntningarna innan spelningen (se föregående inlägg) var inte skyhöga direkt, men en trevlig upplevelse hade man ju hoppats på iaf....o förutsättningarna fanns där men alla förhoppningar grusades fullständigt av den totalt odugliga DJ:n dom tagit dit, Janne Karlsson, trummis i Kalle Baah. (Ja, jag hänger gärna ut honom)

Jag fattar inte hur man, om man ska jobba som DJ en reggae-kväll, bara kan ta med sig sina gamla 80-tals old school-reggae-plattor. Han förstörde fullständigt hela kvällen med sina vaggvisor i baktakt.

Jag kan tycka att det är helt ok att stoppa in nån lite lugnare, soft låt nån gång ibland, men att köra samma tråkiga *gäääääsp* musik HELA kvällen, nej, det är ingen partyhöjare! Hade jag suttit i ett trevligt gäng, sol, gräsmatta, filt o en spliff som vandrar runt, så okej, då kan jag köpa det. Men fan inte när man som DJ har till uppgift att se till att folk dansar o har kul. Dansgolvet var HELT tomt HELA tiden. Ingen som ens stod o gungade, ingen ens så mkt som vickade på foten....så uppenbarligen var det inte bara jag som tyckte det var dåligt. Om man då som DJ inte reagerar så ska man fan inte stå i båset. Var fanns trycket o energin? Ja, inte på Restaurang Lórient i Linköping ikväll iaf... Inte för att han brydde sig, han kollade inte ens på folket utan han stod o bläddrade i sitt minimala CD-case han hade med sig. Men varför undrar jag, allting lät precis likadant, onödigt att ens byta skiva!

Det enda som finns att säga till hans försvar är att ljudanläggningen i lokalen var även den av märket Katastrofal, vilket naturligtvis inte underlättade. Men ljudet blir INTE bättre av att man höjer basen så mkt det går o tar bort all diskant så att varenda låt blir till en grötig massa som man kan plocka från väggarna o äta med sked...

*Gääääääääääsp* Jag blev bara tröttare o tröttare, jag som brukar piggna till när jag kommer ut på lokal, o speciellt om det är reggae... Men när den enda personen som lyckades gäspa mer än mig var, jo just det, Mr DJ himself, ja då förstår ni nivån... Han lyckades få till en 7-sekunders jättegapning, o det lyckades inte ens jag med. :-D

Shit vad jag behövde skriva av mig!!!

Men det kom en positiv sak av kvällen oxå, o det var att jag fick tag på Guvernörens nya platta, signerad dessutom. Alltid nåt.

... o du Guvernören, det var inte ditt fel att vi drog efter att bara ha hört en låt. Vi stod bara helt enkelt inte ut med det fruktansvärt dåliga ljudet. Lyssnar hellre på din platta hemma i badrummet... Men vi ses ju på Otten nästa torsdag istället, det kommer bli 1000 ggr bättre.

Tack för ordet, nu dags att lägga sig o försöka glömma att jag slösat bort 300 spänn på 3 timmars total tristess... God natt! 

(...o god natt Janne, hoppas du vaknar upp o plötsligt inser att, ojdå, det är inte 1980-tal längre...)
 

Kommentarer
Postat av: Tobson

Låter sorgligt dåligt, min vän. De 300 pixen hade du kunnat ha roligare för! T.ex. hade du fått sex goda, kalla öl för det på Wasa och hade du lagt på en nolla till hade du fått sex, goda kalla öl på något bättre ställe... ;) ha ha. Spliff, Spliff - hurrta upp dig och gläds åt att sommaren snart är här med allt vad det innebär... :D

2009-03-05 @ 04:36:33
URL: http://tobson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Låter som du inte hade en rolig kväll. Ha det så bra. Mvh Cissi

2009-03-05 @ 08:05:40
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Postat av: Lottie

Hahaha, heja Anders!! Hade inte en aning om att du kunde bli förbannad! Underbart! ;-D

2009-03-05 @ 08:50:51
URL: http://lbblogg.blogspot.com
Postat av: Anders

Tobson: 6 kalla öl på Wasa låter som en betydligt bättre deal. Men ,men, bara att ta nya tag o se framåt igen...

Cissi: Den var verkligen katastrof, men nån gång ska man väl bli besviken oxå...

Lottie: Hehe, ibland blixtrar det till serru... ;-)

2009-03-05 @ 15:12:29
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Lina

Hahhaha, detta va roligast på länge!

Men du glömde nämna intaget av non-alcoholic beer :D

2009-03-05 @ 17:12:56
Postat av: Anders

Lina: Hahaha, ja precis... o dessutom glömde jag historien om McDonalds-besöket o det härliga kaffet! :-D

2009-03-05 @ 18:06:53
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0