Glömda hjältars ballad

Dags för konsert igen... Den här gången Governor Andy på L´orient i Linköping. Kan ju hända att kameran råkar åka fram o då kanske det blir en klassisk konsertbild imorrn, inte helt omöjligt, det har ju hänt förr...

Kan nog bli en del nya låtar eftersom hans nya skiva, Glömda hjältars ballad, idag (!) har hamnat i skivdiskarna (dom få som finns kvar). Vill ni hålla er riktigt rackarns uppdaterade (som jag hysteriskt, sjukligt gör) så kan ni kika in HÄR. Jag är fullt nöjd med att va nr 1 som lyssnade på senaste låtarna han laddade upp där... :-)



Jag tycker att det är kul att han håller en så hög o jämn standard fortfarande efter 30 år i musikbranschen. Inte jättekul kanske alltid, lite för kommersiellt anpassat för min smak, men förhoppningsvis hakar ju snart medierna på bättre och ger honom den uppmärksamhet han jobbar på att få ihop. Är det nån som ska bli reggaens svar på hiphopens Petter eller Timbuktu så är det Guvernören eller möjligen Kapten Röd.

Så snart medierna börjar uppmärksamma reggaen mera kommer det ju bli inne att lyssna på det. Vad ska jag då gå vidare till? ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0