Länge sen...

...eller rättare sagt ganska exakt en vecka...

En vecka som bjudit på riktigt kanonväder o trevliga aktiviteter...

En dag i början av förra veckan blev det ett besök vid Lilla Älgsjön och Böksjön. Fina bilder är lätta att ta när det är fin utsikt och vädret är så kalas som det var då...

   


Helgen som passerat tillbringades efter visst flyt och halvfult spel inne på Peace and love-festivalen i Borlänge. Åkte dit utan biljett och utan sovplats, men ibland har man tur... Lyckades få både fri hotellplats och biljetter till festivalen. Hehe!

På fredagen hann jag se följande artister:

Pete Doherty
Pete Doherty

Timbuktu
Timbuktu


Lars Winnerbäck
Lars Winnerbäck


Gogol Bordello
Gogol Bordello


Helt klart bäst den här dagen (och på festivalen som helhet) var Gogol Bordello som bjöd på en helt galen, underbar scenshow. Deras musik beskrivs som zigenarpunk, o det kan man väl hålla med om. Som en blandning mellan folkmusik och punk. Sångaren såg ut som en blandning mellan en amfetamintrippad Iggy Pop och Borat... :-D

Inte jättebra kvalité på klippet, men hoppas känslan går fram lite grann iaf...





Pete Doherty var annars första dagens överraskning, han var betydligt bättre än vad jag trodde. Inte lyssnat mkt på honom innan, men som sagt var, glatt överraskad...

Timbuktu var bra, vet inte riktigt vad jag ska säga mer om det. Det var bra, men inte fantastiskt...

Winnerbäck körde på torsdagskvällen ihop med ett handplockat rockband med artister från bl a The Suoundtrack of our lives och Hellacopters. Jag blev inte alls förtjust i den här konserten, jag gillar Winnerbäck betydligt bättre som lågmäld.


På lördagen såg jag följande:

Strindbergs
Strindbergs


Kalle Baah
Kalle Baah o Governor Andy


Lars Winnerbäck
Lars Winnerbäck


Håkan Hellström
Eeeeeh, nej.. ingen bild på honom...


Roligast den här dagen/kvällen var faktiskt återföreningen av gamla poppunkbandet Strindbergs som bjöd på en bra show, med frontmannen Johan Johansson i spetsen.





Inte så mkt att säga om dom övriga den här kvällen... Kalle Baah gör ju det dom ska, som vanligt, o det svänger lite lagom ibland, men överlag ganska intetsägande. Winnerbäck var betydligt bättre den här kvällen, ihop med sitt vanliga band. Håkan Hellström har jag sett fått enastående recensioner i större medier, men jag gillar inte honom. Jag vet inte riktigt vad det är , men jag gillar varken hans röst, texter eller musikstil... Hmmm... ganska svårt att gilla nån om alla dom bitarna fattas... :-)


Så, nu har jag uppdaterat så att det räcker för en vecka till va!? ;-)




Kommentarer
Postat av: Lottie

Åhå! Dom där Gogol Bordello verkar ju väldigt nice! Dom påminner mig lite om Les Negresses Vertes, som jag lyssnade på för många år sedan, åttiotalet nån gång.

Annars känns det som att rockfestivaler är inte något för mig, alldeles för mycket intryck och artister på en gång. Man är olika. Kul att du hade en härlig helg. :-)

2009-06-30 @ 12:06:54
URL: http://lbblogg.blogspot.com
Postat av: Anders

Lottie: Jag är inte heller nån festivalmänniska egentligen, tycker oxå det blir för mkt på en gång. Aha, LNV har jag aldrig hört eller ens hört talas om, det måste jag kolla upp. Gillar du Gogol, så kolla även in Flogging Molly, lite liknande. Kanske kan va nåt som faller dig i smaken. :-)

2009-06-30 @ 12:12:18
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Helén

Jo men visst pete va en liten surprise ...

han ställde ju in sist lixom ...



Å lyckades helt me att missa Håkan =)

2009-06-30 @ 18:26:22
URL: http://jagochnissarna.blogg.se/
Postat av: Anders

Helén: Att missa Håkan var ingen förlust... :-)

2009-06-30 @ 18:50:44
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Helén

va ju de som var planen .. haha

Kom dock inte undan winnerbäck ... =S

2009-07-01 @ 20:51:03
URL: http://jagochnissarna.blogg.se/
Postat av: Anders

Helén: Hehe, men Winnerbäcks lördags-spelning tyckte jag var helt ok iaf, inga överraskningar bara, man vet vad man får liksom...

2009-07-03 @ 08:51:23
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0