Intelligenta uttalanden

Klara Tovhult

Klara Tovhult
sitter i Piratpartiets styrelse sedan den 7 mars i år.

Tittar man tillbaka på en del av dom uttalande som hon gjort så kan man ju inte annat än förvånas...

I en intervju den 15:e november 2008 svarade  hon så här:

"Vem är din förebild och varför?
Ärligt talat får jag nog säga Jesus: sjukt cool snubbe som talade om var skåpet skulle stå och som inte en jävel i kyrkan skulle känna igen idag! Och tilläggas bör att jag inte räknar mig som kristen. Han och jag är bara vansinnigt lika."

Så långt allting väl, att tycka att man själv är vansinnigt lik Jesus låter ju väldigt bra! Men om man sen ser tillbaka på andra saker som hon skrivit så kan man undra var likheterna finns.

"Jag hatar män. Jag hatar verkligen män så högt och så starkt, att jag varken vill kan, eller orkar dölja det.

Detta förbannade släkte. Förbannat för att gud eller någon annan patriark får dem att tjäna honom, förbannat för att de ställer upp på att underordna sig och sparka på oss i sin tur."

Fortsättning finns att läsa HÄR.



Undrar just vad Jesus skulle ha tyckt om dom orden... ;-)


Kommentarer
Postat av: Thess

Tja. Hoppas allt är bra. Ville bara önska dig en trevlig fredag :) Kram

2009-07-31 @ 00:02:20
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Anders

Thess: Tack! Jodå, bara bra. Hoppas det är det med dig oxå efter allt jobbande i veckan. Kram!

2009-07-31 @ 00:05:06
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0