Dagens kulturella/politiska-inlägg

Dan Viktor - Hån

jag tar långa varma duschar flera gånger varje dag
jag har guld i mina byxor och bara måste bo i stan
jag har korrekta ideal, jag ömmar för dom små
jag suckar medlidsamt åt en svältkatastrof
jag klubbar inga sälar jag får pröjs ändå
jag slaktar inga kossar men jag älskar entrecôte
plötsligt somnar foten när jag talar om moral
jag tar en lång varm dusch i en trea mitt i stan

jag är ett hån, ett hån
det är inget jag kan glömma-inget jag kan komma ifrån!

I samma stund som sexton negerungar föds med aids
så säger jag att livet aldrig kommer igång för mig
jag sätter in en hundring åt nån organisation
det ligger mg så nära, jag kallar det passion
jag röstar för miljön, jag är bra fin ändå
jag ler och säger duktigt att många droppar små
och det stämmer ganska bra för jag är en droppe i ett hav
som håller sig på avstånd och ställer höga krav

jag är ett hån, ett hån
det är inget jag kan glömma-inget jag kan komma ifrån!

Jag har en skuld som närmar sig ett ett onämnbart belopp
jag slösar bra med vattnet när jag tvättar min kropp
som har blivit slapp och obehaglig av att leva här
jag pumpas full av gifter och jag luras till begär
jag hoppas kunna hjälpa men blir bara ett stort hån
mot alla andra varelser, mot dropparna i ån
som kommer ifrån himlen och sen rinner härifrån
herregud, jag vill också komma härifrån

jag är ett hån, ett hån
det är inget jag kan glömma-inget jag kan komma ifrån!

Så jag trubbas av och kommer på att jag ska vara nöjd
"jag kanske är ett vrak, men jag är ju ändå bra förtöjd"
jag stirrar in i teven, jag är lika död som dom
med flugorna runt munnen, dom som ständigt somnar om...

Text & Musik: Dan Viktor
(Förlag: Manus)


        


Kommentarer
Postat av: Lottie

Tufft inlägg. Ger dåligt samvete på direkten :-). Skicka för fasen inte upp det till Mr.Borg bara, så han drar ner på A-kassan och sjukersättningen ännu mer. ;-)

2008-11-17 @ 09:14:29
URL: http://lbblogg.blogspot.com
Postat av: Anders

Lottie: Dessvärre hittade jag den inte på YouTube, men lockar den mkt så kan jag skicka över den på msn... :-)

2008-11-17 @ 23:53:19
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Lottie

Äh! ... :-)

2008-11-18 @ 09:28:40
URL: http://lbblogg.blogspot.com
Postat av: Alvh

Tacl för hälsningen i bloggen. ja det var riktigt fint faktiskt, skönt att lidandet är över för henne:)



Kram!!

2008-11-18 @ 11:29:03
URL: http://alvh.blogg.se/
Postat av: Anders

Lottie: Hahaha, du vet inte vad du går miste om... ;-)



Alvh: Ja, skönt. Hoppas du har det bra.

2008-11-18 @ 15:19:48
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0