Thorleifs och Tjursnopp!!!

I fredags var det fart på pantertanterna som lockade med mig till Borgen där det var tjo o tjim med Thorleifs o Wahlströms. jag stannade dock bara nån timma typ sen, efter det blev jag räddad av miss L o Mr M (Snöret & Stackar´n) som tog mig med till Cromwell vilket var mer i min smak. Riktigt trevligt var det!

Hmm... jag är ingen mästerfotograf i vanliga fall, o när jag har inmundigat diverse alkoholhaltiga drycker så blir jag definitivt inte bättre... Men, men... titta riktigt noga så kanske ni kan se några dansbandsmusiker nånstans i den här bilden...
image45

Hahahaha, klockren bild... Hmm, det finns fler, men det kanske räcker så där...



Gårdagen avlöpte enligt planerna. Marknaden i Skeppsgårn bjöd på diverse klassiker, såsom Figeholmarn o Skogsholmar´n... Hmmm, o en o annan nykomling. Frågan är ju bara hur bra affärerna går när man har följande produkt i sortimentet:

image44


Trevligt, trevligt, men jag köpte ingen. Kom inte på nåt bra användningsområde för den. Ha hängande på väggen som en souvenir kanske!? :-)

Efter marknaden bar det iväg till släktträff/födelsedagspartaj vilket var ovanligt trevligt. Jag brukar inte tycka att såna här träffar är nåt roliga, men den här gången var det riktigt trevligt. Vi var hemma hos nån av mina farbröder (Pelle tror jag, hahaha, snacka om att ha full koll på släkten) o det bjöds på mat i mängd o diverse efterrätter o tårtor o grejer. Han hade köpt sig ett riktigt trevligt partytält, mkt nice...

image46

Hade hela släkten kommit (på pappas sida) så hade vi blivit ca 90, men diverse avhopp gjorde att vi var runt 65 pers. Det räcker ju tycker jag, speciellt när man inte ens vet namnet på 90% av dom, så bra kontakt har jag med släkten. Men, men... inte så lätt när man ses bara typ vart 5:e år...


Idag vankas det jobb, ska snart traska iväg till kontoret... Det är alldeles för bra väder idag för att man ska vilja sitta inne på ett trist kontor... men, men... bara att bita ihop...


Kommentarer
Postat av: Thess

Hmm, jag har tur. På mammas sida så är det bara mamma, moster och....ja det var bara dom kvar där ja. Och på pappas sida så är det väl kanske några fler men inga som vi/jag och syrran träffar iaf, kanske stöter man på nån på stan sådär vart 10 år eller nåt, haha.
Värre är det på karln sida, där firas det födelsedagar hos fastrar osv o så har ju hans bröder 2 barn var också så det blir en hel del kalas vilket kan bli rätt jobbigt ibland faktiskt. Vissa månader känns det som om vi inte gör nåt annat än springer på kalas, suck. Men men...det är bara att stå ut.

Kalaset du var på såg ju riktigt najs ut :o)
Och bilden du tog lite halvt på fyllan var ju kanske som sagt inte den bästa men kisar man så kanske man kan urskilja några figurer, hahaha.
Kram

2008-05-04 @ 21:22:48
URL: http://mistythess.blogg.se
Postat av: Thess

Jo, jag satt o kolla på Friskis&Svettis, men jag fattar inte vad de har för utbud av pass. Vad är de olika grejerna egentligen? Som te x Ki Balans? Och under det står det "Medel" (tittar på imorrn te x) är det att det är Ki Balans och en kvart senare så börjar ett lite svårare pass av det i en annan sal?
Kanske lite trög men jag förstår inte :o( Finns ju inga förklaringar heller.

2008-05-04 @ 21:32:54
URL: http://mistythess.blogg.se
Postat av: Anders

Hmmm... jag är oxå trög... :-D Eller kanske bara oinsatt. När jag undrar över sånt så frågar jag min slagpåse (:-)), så jag har inte behövt lära mig vad dom olika är. Jag har bara gått på Ki-box och Core så det är dom enda jag har koll på...

2008-05-04 @ 21:56:40
URL: http://anderstankar.blogg.se
Postat av: Annelie

hehe..tjursnopp har jag aldrig vetat om att någon åt?? Nejonöga var tillräckligt konstigt tills jag såg denna bild!

2008-05-04 @ 23:40:49
Postat av: Anders

Annelie: Hmmm... jag tror inte det var avsett som mänsklig föda, men vad vet jag. Ni köttätare är ju lite märkliga... :-P

2008-05-05 @ 08:54:50
URL: http://anderstankar.blogg.se
Postat av: Slagpåsen...:S

Nu ska jag förklara för er! (jag som INTE är så trög) :S
Om vi nu tar exemplet idag då(5/5):
Ki-Balans börjar 17.30 i Lilla Hallen, medans Medel, som är ett helt annat pass börjar 18.00 i Stora Hallen :D Kapisch?
Om man klickar på "Vårt Utbud" och sen "Jympa" så ser man va de olika passen är för nånting.

Riktigt bra bild där från släktkalaset :)
Men lite besviken på att du inte köpte med nån tjursnopp hem, blev jag... Jag fattar inte att de är så långa bara... Du är säker på att de inte hade skrivit fel...? För jag tycker mer de ser ut som rabarber...?
Kram

2008-05-05 @ 09:43:31
Postat av: Anders

Slagpåsen: Haha, kanske kan va värt att göra en paj på för att testa... Hmm, även om rabarberpaj låter godare än tjursnoppspaj... :-P

2008-05-05 @ 16:47:49
URL: http://anderstankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0