Snöat in på reggae Del 2

Eftersom ingen annan har så bra smak som jag har så är jag snäll nog o delar med mig av några godbitar så att ni fattar vad som är bra o lyssningsvärt... (Inte lätt att va ödmjuk när man vet att man är bäst) :-D

Helt off - Hur beter du dig man? Skånsk reggaegrupp bestående av 3 huvudmedlemmar varav Timbuktu är en av dom. Dom har gjort ett par riktigt bra låter, t ex Det brinner i Paris igen, men den hittade jag inte på nätet. Ni får hålla till godo med Hur beter du dig man istället...

Eller... nej, jag hittade den. Klicka HÄR för att lyssna... :-)

 


ITAL SKURK



Här står Skurkarna på rad...


Kung Kodum - Ett niomannaband från Helsingborg, svänger nice-igt...

Kolla gärna in deras sköna hemsida oxå, riktigt cool idé tycker jag...  http://www.kungkodum.se/
Hittade dock ingen bra bild på dom...


Stures Dansorkester -  (vars riktiga namn är Carl-Martin Vikingsson) Hette från början Sture Alléns Dansorkester, men efter vissa protester från ledamoten i Svenska Akademin (ja den riktiga alltså, inte bandet... oj, nu blev det rörigt för den oinsatte) så kortades det ner till bara Stures... Släppte 2006 albumet Långsamt gift i bestens buk, en riktigt bra platta.
Hittade dessvärre bara nåt kort klipp på YouTube, men bättre än inget... kanske...



"Sture" själv

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha helt lost i reaggeträsk. :-D

2008-05-19 @ 22:08:02
URL: http://sandraiam.blogg.se/
Postat av: Anders

Jajamen.. :-D Ett resultat av bra väder, trevligt sällskap, god mat o dryck... Då är det lätt hänt att man fastnar...

2008-05-19 @ 22:20:21
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0