IKEA, reggae o Wasa

Lördagen förflöt på ett hyfsat behagligt sätt, förmiddagen var riktigt seg iofs, sviter från fredagens baluns...

På em, ja , nästan kväll, klockan var väl typ halv 6 eller nåt när jag ramlade in, så var jag hemma hos Mia och Mathias för att assistera med lite hopsnickrande av IKEA möbler. Jag upptäckte dock ganska snart att det var behagligare att sitta o titta på när Mathias skruvade medans Mia o jag pimplade lite pilsner...
Dom hade köpt nya köksmöbler, vitrinskåp o en hel del annat. Det var lite spännande att se Mathias kämpa med att skruva ihop ett avancerat köksbord med diverse iläggsskivor o grejer utan instruktion för det hade dom glömt lägga med i förpackningen. Så här såg det ut när han slet för fullt o Mia o jag iakttog:



men efter en hel del pysslande o en hel del öl så blev resultatet det här:

 

Efter det så bar det av hem till miss L där det vankades lite hemlagat (fyllda paprikor o sallad) o lite mer pilsner. Gott som tusan! Sedan förflyttade vi oss ner på stan o landade på Svea Skeppet där det var lite reggae-baluns... Ont om folk dock vilket gjorde att vi inte stannade så länge. Lite trist, för det var bra musik...



Istället så drog vi vidare till Wasa o där var det betydligt mer folk... Kändes riktigt lyckat igår, lagom med dryck (hrm, ja beror ju på hur man ser det...) o inte allt för sen hemkomst, ramlade in hemma typ vid 4 tror jag. Det har  blivit betydligt senare/tidigare dom senaste utgångarna så det var skönt att komma hem skapligt... Hahaha, märkliga vanor man har ibland... :-D

Hur som helst, sammanfattning: IKEA, pilsner, reggae, sambouca, tequila, Wasa... ja, en nice lördag helt enkelt...



Kommentarer
Postat av: TheFallenOne

och jag är impad.. inga konstiga sms eller dryga samtal om kaffe klockan 4-5 på morronen.. ;Þ

2008-05-18 @ 13:10:37
Postat av: Anders

Jaja, jag tänkte att för en gångs skull så kan du ju få va ifred... o dessutom kom jag ju hem hyfsat tidigt, inte riktigt läge för morronkaffe då kände jag...

2008-05-18 @ 14:05:18
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Thess

Är mäkta imponerad!! Att sätta ihop möbler från Ikea MED beskrivning brukar vara nog så svårt, man kan väl säga att man blir....ja, väldigt arg helt enkelt vissa gånger och när man äntligen tror man lyckats och ska vända upp skiten så inser man att allt är bakvänt eller nåt likn och det är då tårarna kommer och det börjar bli dags att ringa efter två vita och en bår.

Men åt andra sidan så kanske det blir dubbelt så enkelt om beskrivingen uteblir så man får tänka och se själv. U got to love IKEA!

Måste tipsa om en bok som heter "Visst är det härligt att vara Svensk" av Rickard Fuchs. Han skriver humor böcker i små korta och "långa" avsnitt och i just denna bok så finns det ett avsnitt om just IKEA och jag tjöt av skratt när jag läste för det är precis så man känner och så det är på IKEA.

Du nästan måste lova att du kollar upp den på biblioteket nån dag och läser den och sen kommenterar. Han är för rolig. Svensk sjukvård ska det finnas nån som heter också. Bra böcker då de som sagt är uppdelade i små historier.

2008-05-18 @ 23:10:09
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha. Ja, men du. Eftersom att jag är den som betalde hela kalaset så tycker faktiskt jag att han kan sätta ihop det. Nått ska han ju göra. Haha.

2008-05-19 @ 09:48:49
URL: http://nielsensdagar.blogg.se/
Postat av: Anders

Thess: Tack för tipset, klart jag ska kolla upp. Jag tycker att jag känner igen namnet men kan inte riktigt placera...

Mia: Jag håller helt med dig, jag tror nog att du o jag gjorde bäst nytta med att hjälpa till genom att inmundiga maltdryck o komma med små kommentarer, annars hade nog inte bordet varit ihopsatt än... ;-)

2008-05-19 @ 10:14:26
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0