Vetegräs & Wadling

Jaha, då var det dags att plita ner några rader igen om vad som hänt under dagen. Bara att ta fram gåspennan o pergamentrullen o sätta igång...

Onsdag 20080319 - vaknade - jobbade - gick hem - skrev i bloggen - somnade...

Så där ja... :-)

Haha... nja, det har väl hänt en del däremellan oxå...

Vaknade hur som helst kvart över 6 o fick för mig att jag hade stängt av klockan o råkat somna om, men det upptäckte jag ju snabbt att så inte var fallet. Då blev det en lite lugnare morgon, skönt att ligga o softa en stund på morgonen. Dock inte så värst länge, för ovanlighets skull så var jag pigg redan när jag vaknade. Riktigt ovanligt... o speciellt så dags på dygnet!

Sen var det jobb som vanligt... Inte så mkt att orda om, det mesta var väl sig likt. Blev hyfsat tidig hemgång, typ halv 8 eller så, så det var ju skönt... Hmm... 12 timmars arbetsdag o man tycker det är skönt att det blev en kort dag... Inte helt normalt kanske... Nåväl... det är ju själv-valt...

På vägen hem passade jag på att slå en signal hem till mor o snacka lite skit. Hon undrade förstås om det skulle bli nåt besök av mig nångång under påskhelgen, men nja... jag vet inte... Är inte så sugen faktiskt... Skönt att va hemma o bara ta det lugnt när man väl är ledig oxå. Vi får väl se hur det blir, kanske blir en sväng över nån av dagarna eventuellt.

Senare på kvällen blev det ett litet besök av diverse grannar... :-) Alltid lika trevligt! Tittade till mina odlingar o så...

Apropå det, här är läget med gräset idag... Inte så många dagar kvar innan det är dags att skörda o skjuta i sig en rackare... ;-) Har pastöriserat mungbönor ikväll oxå, så i helgen blir det groddar för hela slanten...

image6

Sitter här o lyssnar till underbara Freddie Wadling... jäklar vilken röst.. Mmmmm... En märklig människa, men jäklar, sjunga kan han trots allt knark han tryckt i sig... Hörde en intervju där han beskrev hur han av ren nyfikenhet hade prövat att äta arsenik, började med en extremt liten dos för att sedan gradvis öka, för att få se vad det skulle få för effekt på kroppen. När hela världen blev blå la han av... Hahaha... Vilken lirare...

Här kommer en YouTube-länk till en fantastiskt vacker duett med Helene Sjöholm, där dom sjunger I den stora sorgens famn av Ted Gärdestad. Själv har jag för många starka minnen till just den här sången, så jag orkade bara lyssna på den en gång innan tårarna började trilla... Men himla fint är det...
http://www.youtube.com/watch?v=vDIS42YN3hg&feature=related

Nej, dags att avsluta känner jag... God natt!




Kommentarer
Postat av: Maria

Ja du... släktingarna nästan kräver besök under helgerna. Svärmor tyckte vi skulle komma upp dit i helgen men vi var uppe nu i helgen som var och så var vi uppe i slutet av februari. Känns som om kvoten är full - trots att det är helg nu.

2008-03-19 @ 23:50:30
URL: http://justmyshit.blogg.se
Postat av: Lottie

Härligt Anders, att du gillar mr Wadling, äntligen nå´n musik du och jag kan mötas i. Skrytmånsen här måste ju också nämmna att hon sett Wadling med band alive, Kulturkammaren nå´n gång i början av nittiotalet. Han sitter skönt på stolen den mannen. //en "starfucker" ;-)

2008-03-20 @ 00:06:58
URL: http://www.lbblogg.blogspot.com
Postat av: Anders

Maria: Jo, kvoten fylls ofta ganska snabbt tycker jag... o det finns ju annat man vill göra när man är ledig oxå. Inte säkert att man har lust o tid med besökande o så, bara för att det råkar va helg...

Lottie: Wiiiiie! Härligt... Då får vi ta en softar-kväll vid tillfälle o bjuda pantertanterna o Brunte på lite finkultur! :-)

2008-03-20 @ 10:25:15
URL: http://anderstankar.blogg.se
Postat av: Mia

Vad har vi sagt om besök hem till mamsen?! Haha. Ordning & reda. Jäklar vad ditt gräs växer måste jag säga. Bara rasslar till. Men att ha de där i munnen skulle jag inte vilja. Haha. Vad vill hon ha i munnen egentligen....

2008-03-20 @ 11:00:20
URL: http://nielsensdagar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0