Skeppsgår´n, TV o lite annat...

Dags att uppdatera bloggen med några rader igen då... Har haft lite för mycket omkring mig nu under helgen, så det har inte blivit nåt inlägg tidigare. Vad har hänt sen sist då?

Jo, vi åkte ju en sväng ner o hälsade på mor & far igår. Det var trevligt. Blir ju oftast så när man inte är där så ofta. Då är det ordentligt uppskattat när man väl dyker upp... Dom bor nere i Skeppsgården, en liten by några mil söder om Valdemarsvik, ute vid kusten precis... Riktigt nice, man uppskattar det betydligt mer när man bara kommer dit ibland vill jag lova. Jättefint är det!

image10

Nice, eller hur!?

Det bjöds som vanligt på lite special-käk för min del. Riktigt gott... Hehe, om man får säga det själv eftersom det var jag som lagade till det... :P

Vi puttrade hemåt på kvällskvisten o landade i Peking med jet-planet vid niotiden, eller så... Efter det.... hmm... ja, vad gjorde jag då!? Tusan, vad senil man börjar bli.. Vad fan, det är ju bara ett dygn sen o ändå minns jag inte... :-)

Jaja... skitsamma... det blev en sen msn-konversation iaf, o till slut lite stilla sömn från två-hugget eller så...

Idag har jag varit duktig igen... Lagat pajer! :-) Fick ett recept av miss N som jag utgick lite grann ifrån, o så improviserade jag lite o la till lite egna grejer o så... Blev riktigt lyckat tycker jag, fetaost, oliver, tomater, röd lök... ja, det kan ju nästan inte misslyckas...

Hamnfogde-sonen Lindeström med fru skulle ha smakat under kvällen, men jag fick annat besök så vi tar det väl imorrn istället. Det lär finnas kvar, jag gjorde två pajer när jag ändå var igång.

Har pressat mitt gräs idag oxå, o fryst in i små iskuber som det nu blir att plocka fram på morgnarna.

... o jo, besök ja som sagt... Var iväg o tvättade o dammsög Mr T:s bil... Blev riktigt fint tycker jag, hoppas han tycker det oxå... Därefter smaskigheter (fullkornschips, morötter o dip) framför en märklig komedi. Jag fattar inte varför jag har så konstiga filmer, jag, som är så normal... Nåväl, det var lite kul att konstatera att jag inte haft TV:n igång sen sist jag skrev att det var en filmkväll. Det var ju nån vecka sen kanske... Hehe, jag är inget bra på att titta på TV. Får skärpa mig... Haha, jag är så jäkla usel på sånt där att jag funderade sist på hur man spolar tillbaka filmen... Moahahaha... Vilken värld man lever i... Hehe, det var ju några år sen DVD:n införskaffades, o jag har inte lärt mig än.... :-D

image11

Hahaha... var bara tvungen att lägga in en bild på "båttset", "bootsett", "båtsätt", "båttsett"... hmm... ja, båthuset som vi säger på svenska... ( ska uttalas bått-sett iaf...) Haha... inte lätt med dialekter... Det ligger (!) i Skeppsgår´n, o sjunker nog några centimeter per år... Fascinerande att det trots allt halvt står upp än så länge...

Nu är det hög tid att gå o kasta ner skallen på kudden o få några timmars sömn innan vardagen knackar på dörren igen...

Kommentarer
Postat av: Miss N

Ta bort oliverna så kommer jag med o nallar en pajbit.. =D
Eller så kan du ju leverera den på min hallmatta som vi sagt.. MED plast runt.. Inga fläckar på min matta tack! ;Þ

2008-03-25 @ 09:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0