Helgen är ju nästan glömd...

..men jag kastar väl in några rader om dom viktigaste hållpunkterna iaf.

Lördagen innebar årets första dopp... Kanongott käk dessutom tillagat av Mäster M. (Jo, jag fjäskar för att du ska göra om det, korrekt...)

På kvällen blev det en sväng i Folkparken som vanligt med lite musicerande (stavas det så?) o sedemera utgång. Hamnade på Palace den här gången...

Hmmm... jag är lite rörig i huvet känner jag, måste sitta o tänka igenom händelseförloppen hela tiden; Vad gjorde vi efter det... o sen då?  Hmm, var inte det på fredan? Eller...? Ja, så där surrar min hjärna nu... jaja, skitsamma... inte så mkt i övrigt att berätta, men en sak som iaf fastnade från det ena Folkparks-besöket är att det är viktigt att iaktta samtliga parametrar när man ska lokalisera personer.

Vi (Stoffe o jag) skulle möta upp en annan trubadurkille som vi bara träffat nån gång o hans gäng. Vi fick en ungefärlig beskrivning av var dom satt o dessutom skulle vi kolla efter en svart hund o en grön gitarr.... Så vi lufsade iväg o såg ganska snart ett gäng som satt, med en svart hund liggandes bredvid så vi styrde våra steg ditåt, rakt mot dom. Vi kom närmare o närmare o kollade efter den gröna gitarren oxå... Dom kollade på oss o undrade nog vilka figurer vi var som styrde våra steg rakt mot dom mitt på gräsfältet... När vi var typ 2 meter ifrån insåg vi att; nej, det är ingen grön gitarr här... Så en snabb gir åt vänster hindrade oss från att gå rakt in i gänget... haha, så kan det gå om man inte observerar samtliga parametrar... Efter det tittade vi oss lite omkring o insåg snabbt vilket gäng vi skulle sikta på därnäst. En annan svart hund syntes på avstånd o när vi kom närmre så såg vi även den gröna gitarren... Ibland är man ganska lättroad... o då hade vi inte ens börjat dricka... :-)

Söndagen innebar en sväng till Gransjönäs i Åby. Ganska stor sjö, lite kallare än lördagens dopp, men ändå helt ok. Riktigt skönt i solen iaf.

Nej, nu orkar jag inte hålla på mer om helgen, den är ju passerad. Bättre att titta framåt o ta sikte på nationaldagshelgen. Men, men... först ska vardagarna dit fram genomlevas oxå...

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Formulär för gänguppsökning.

( ) Svart hund

( ) Grön gitarr



Endast du som fått två kryss kan gå fram.

2008-06-02 @ 20:39:02
URL: http://www.stoffelive.com
Postat av: Stoffe

Exempel på felaktigt formulär:



( ) Grön hund

( ) Svart gitarr



2008-06-02 @ 20:39:43
URL: http://www.stoffelive.com
Postat av: Sandra

Verkar som en skön helg. Själv har jag inte orkat sortera igenom bilderna sen vi var iväg o skriva om det. Ett par hundra blev det visst. :-D



Ingen minigolf? Efter dagens match var det bara o inse att det kommer krävas hårdträning om jag ska bli en vinnare i denna gren. Eller en jäkla tur.



Skoj att du gillade länkarna. Jag skrattade också gott åt dem.

2008-06-02 @ 21:42:30
URL: http://sandraiam.blogg.se/
Postat av: Anders

Stoffe: Hahaha, men det är ju bra, nu har vi lärt oss det. Bara att börja använda våra kunskaper i praktiken... :-)



Sandra: Ser fram emot när era bilder dyker upp på bloggen.

Nej, minigolf var massa år sen. Hmm, borde man göra nåt åt, det är ju kul ju...

2008-06-02 @ 22:06:35
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det var verkligen roligt trots att jag fick stryk. Fast jag vann på de banor där pojkarna slog ut totalt o var den enda m tre spikar så jag e ganska nöjd ändå.

2008-06-02 @ 23:11:19
URL: http://sandraiam.blogg.se/
Postat av: Anders

Sandra: Ja tusan, 3 spikar!!! Då ska du va nöjd! :-)

2008-06-02 @ 23:33:40
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Thess

Haha, inte första gången man tar miste på människor, dock lite pinsamt när man hinner så långt fram innan man inser att man är helt fel ute. :o)



Vart blev årets första dopp då?

Jag fick mig ett halvt ofrivilligt dopp idag då chip drog omkull mig i vattnet men det var mitt eget fel så...hihi. Funderar på att ta med syrran och hennes dotter och bada i gransjön imorrn.



Lät som en skön helg. Kanske blir kommande helg lika bra, vädret ska ju vara kanon iaf, även om man tycker att det kan behövas lite påfyllning av vatten i naturen.

Kram

2008-06-04 @ 15:36:16
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Anders

Thess: Första doppet blev i Klarsjön utanför Sörping. Riktigt skönt o nice... Helgen som kommer lär nog oxå bli riktigt kanon, kanonbra band på Wasa på fre o lör, jag ska dit på fredag. Lördagen lär oxå innebära fest, kanske blir Palace då. Själv?

2008-06-04 @ 21:47:08
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Thess

Åh, inte en aning, karln fråga faktiskt ikväll va vi skulle hitta på. Det blir väl nåt trevligt :o)

En annan orkar inte vara ute och festa inte som andra :oP

2008-06-04 @ 22:19:32
URL: http://mistythess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0