Wiiieeeaaahaahhaaahaaaaa!!

Ja jävlar... Så var man hemma igen o borde naturligtvis sova eftersom klockan nu är över 4 på natten o min klocka ringer straxt före 8 ... dvs om mindre än 4 timmar... Men, men... ska snart lägga huvet på kudden, ska bara kasta in några rader...

Det blev en sväng till Motala (kommun) :-D Där det bjöds på underhållning av yppersta klass... Shure Brothers Band... Ja jäklar, vad ska man säga... Lite trevande inledning, men bättre o bättre. När man sen dessutom kör en cover på Amy Winehouse bästa låt Monkeyman, ja då fattas det banne mig inte mkt... Egna riktigt bra låtar oxå naturligtvis, många osläppta som kommer på kommande skivan. Av dom gamla välbekanta spelades bl a En dåres hopp (min ringsignal, se tidigare inlägg), Konstapel Blad med allsång och Världspolis.

Nåt som jag tyckte var lite kul att när dom andra coolingarna i bandet gärna ville se lite rockstjäneaktiga ut så satt den lilla orgelspelande Joel o såg ut precis som att han kom direkt från sitt lagerarbete... :-) Han såg inte riktigt ut att passa in i gänget liksom...




På vägen till bryggeriet fick vi dessutom den bra informationen från en förbipasserande yngling att vill man köpa bra "stuff" i Motala, då är det till Marwas livs man ska vända sig... Eller vad det nu var han tipsade om... Jag kan ha missuppfattat... :-)

På Marwas kan man köpa

Kommentarer
Postat av: Mathias

Jag tyckte ändå att du såg ganska pigg ut i morse med tanke på när detta inlägg är skrivet.

2008-07-12 @ 19:41:07
URL: http://blogg.mathiaspetersson.com
Postat av: Michis

Jag höll på att rensa ur mina skåp på sånt som jag inte längre vill ha kvar, det vill säga gammalt skrot man samlat på sig... Hittade dina gamla diktböcker som du skrev ihop på maskin, (Explosioner, bland andra), en av dem skriven ihop med Maria (Det är ont om helgon nu för tiden...)



Tänkte om det är något du vill ha?

Hojta till i så fall, jag har inte hjärta att kasta dem om det är så att du vill ha dem liksom. :)

2008-07-12 @ 21:10:43
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anders

Mathias: Hmmm, ganska pigg är nog att ta i med tanke på att tanken från början ju var att jag skulle köra, men att jag istället låg o halvsov i baksätet. :-)



Michis: Haha, vad kul o hitta såna klenoder bland skrotet... ;-) Nejdå, det är helt ok att skicka dom till pappersinsamlingen. Jag har inte saknat dom hittills på massa år så jag ska nog överleva utan dom ungdomssynderna i fortsättningen oxå. Tack för omtanken iaf.

2008-07-12 @ 23:40:56
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Lina

PROTEST!!!



Pappersinsamlingen! Vad är det jag hör?!

Självklart ska dessa gamla mästerverk publiceras i denna blogg... ;)

2008-07-13 @ 10:16:41
Postat av: Anders

Lina: Hehe, jo jag förstår att du vill få en förklaring till mitt beteende genom att analysera gamla synder, o vem vet... Kankse svaret finns där mellan raderna nånstans vad det var som gick snett... :-D

2008-07-13 @ 11:39:11
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Thess

Det är värst va du är ute på äventyr då :o)

Bäst att passa på medan man orkar och tycker sånt är kul.

Hoppas du får en bra söndag.

Kram

2008-07-13 @ 13:02:20
URL: http://mistythess.blogg.se/
Postat av: Anders

Thess: Hmmm... det där med orken är ju frågan om, speciellt nu med lite förkylning i kroppen. Kan nog va läge att ta det lite lugnt. Hoppas du får en skön dag själv!

2008-07-13 @ 13:51:44
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Michis

Jag håller faktiskt med om att du borde ta tillbaka dem och återpublicera dina "ungdomssynder".

De är faktiskt riktigt bra, en del av dem...



Som den här:



Som barn lekte jag att jag var Hitler

som torterade fula judar

som sköt okända personer

som levde i overklighet

men det fick man inte göra, sa Dom



Då lekte jag att jag var en jude

som slavade åt nazister

som blev torterad

som dog i overklighet

men det fick man inte heller göra, sa Dom



Verkligheten ska inte lekas,

den ska förträngas sa Dom



I smyg var jag Hitler ändå,

men det sade jag aldrig

till Dom

2008-07-16 @ 14:34:30
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anders

Michis: Hehe, kul att bli påmind om dom där gamla klassikerna, när jag läser det så minns jag. det kanske trots allt kan va lite kul att ha kvar...

2008-07-18 @ 00:10:12
URL: http://anderstankar.blogg.se/
Postat av: Michis

Jag tycker ju att de varit värda att spara på de senaste tolv åren eller vad det är och de har hängt med genom tusen flyttar... Inte så att jag suttit och läst i dem varje kväll även om jag minns ett tillfälle på universitetet när vi satt och drack plommonbrännvin och högläste dina dikter, men jo, du har många bra texter däri!



:D

2008-07-18 @ 11:00:00
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anders

Michis: Haha, vad kul... Plommonbrännvin o poesi låter som en god kombination. Vill du, så kan vi ju ses vid nåt tillfälle o överlämna klenoderna vid nån högtidlig ceremoni... Kanske rent av över en fika om du kan ta dig ut, jag har läst om dina bekymmer. Hoppas du känner dig ok iaf. Kram!

2008-07-18 @ 13:56:15
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0