Tårtkalas på Migrationsverket

Bäst att jag uppdaterar bloggen då så ni inte tror att jag är berusad ikväll oxå. ;-)

Nöjer mig dock med att ge ett litet musiktips. Inte första gången jag tjatar om In Benny We Trust, men vad tusan... Jag går i väntans tider nu, deras nya skiva "Bättre än Kent" kommer (förhoppningsvis) i augusti. Releasedatumet har flyttats fram förut, men nu verkar det som att den börjar bli klar. Tills vidare kan ni ju avnjuta den här låten som är ett långfinger rakt i ögat på Migrationsverket o deras fascist-attityd gentemot krigsflyktingar.



... o för er som vill ha lite bakgrund till texten kan ju läsa t ex HÄR!

Kommentarer
Postat av: Lottie

Jodu, jag minns det där tårtkalaset härom året, man undrar hur folk blir av att arbeta på Migrationsverket.



Vad vet du om fotografen som tog bilden "the child and the vulture", jag tror han tog livet av sig efter en tid och att han fick mycket kritik för bilden. Han fick i alla fall Pulizerpriset, men jag vet inte vad han hette ... ska kolla upp det.

2008-07-21 @ 12:20:37
URL: http://lbblogg.blogspot.com
Postat av: Lottie

Ok, ovan nämnde namnlöse fotograf: Kevin Carter, New York Times, Pulitzer priset 1994.

2008-07-21 @ 12:25:48
URL: http://lbblogg.blogspot.com
Postat av: Anders

Lottie: Just det, jag funderade oxå på det, men du hann före. :-)Bra, hemsk bild!

2008-07-21 @ 12:42:02
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0