Sverige är fantastiskt (fan-rasistiskt!?)

Hmmm... vilken udda rubrik jag fick till där då...

Orsaken är följande:

En av mina närmaste vänner ( ja, det är du fortfarande eftersom jag törs berätta ALLT för dig... :-) ) stötte på en irakier som ville ha hjälp med att översätta ett papper som han fått från Migrationsverket eftersom han inte förstod vad det stod. Fullt förståligt naturligtvis, dom gillar ju att krångla till språket dessutom...

Nåväl, han hade fått ett brev där det framkom att han skulle få sänkt dagsersättning för att han inte varit närvarande i skolan som dom ansåg att han skulle ha varit... han skulle få.... ja, vad tror ni....................!?
 
24 spänn.... vad fan..... Tvåa Fyra... kronor.... Hur fan ska man ha en chans att klara sig i samhället på 24 spänn per dag!!!!???? Kan nån vettig människa (eller i nödfall nån politiker) svara på det!? Visserligen behöver han ju inte bekymra sig över hyra, men ändå!? 24 spänn till mat!? Det är ju fan helt sjukt! Vad räcker 24 spänn till? Ja, inte frukost, mellanmål, lunch, mellanmål o kvällsmat iaf... Om inte en dags matsedel ser ut så här: Frukost: Havregryn o vatten, mellanmål: Pallad frukt: Lunch: En burk vita bönor, Mellanmål: Mer pallad frukt o Middag: Kattmat.... Hmmm... ja, testa att leva på mat för 24 spänn en dag så får ni se... det är nog inte så himla kul....

Men, men... eftersom jag gillar konspirationsteorier så är jag ju naturligtvis helt och fast övertygad om att hela planen bakom att det är på det här viset baseras på att Sverigedemokraterna (moahahahaha! Dom är ju som ett stort skämt! :-D ) hmmm...nja, några andra då.... ligger bakom alltsammans och att hela myndighetssverige är ute efter att förtrycka dessa männsikor så mkt det bara går för att tvinga fram motsättningar.

Klart som fan att dom stjäl, säljer stulna grejer vidare eller jobbar svart... Det skulle jag oxå göra om jag visste att jag hade en burk mumsig kattmat till middag ikväll...

Kommentarer
Postat av: Maria

Gillar uttrycket "Kan nån vettig människa (eller i nödfall nån politiker) svara på det!?" känner igen Anders "från förr" :-D

2008-04-18 @ 01:11:55
URL: http://justmyshit.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja här verkar det vara förenat med vissa risker om man kommenterar, särskilt om man är engagerad i politiken.
Jag hoppas du inte menar att flyktingar o utlandsfödda svenskar stjäl mer än andra, idag räcker det ju med att hosta till så får man gå på kattkäk (innehåller säkert förresten en hel del nyttigheter, bättre än instant nuuuudles.....:-) ) Upp till kamp!

2008-04-18 @ 10:54:28
Postat av: Lottie

ursäkta, det var jag som postade ovanstående....fniss

2008-04-18 @ 10:56:25
Postat av: Anders

Haha... ja du, din gamle kommunist... :-) Är det verkligen värt att mana folk till att ta upp kampen? Är det inte så att man resignerat kan konstatera att samhället inte har utvecklats speciellt mkt vad det gäller dom djupare värdena på väldigt lång tid, att mammon fortfarande styr världen och att kampen därför blir meningslös?

2008-04-18 @ 11:18:40
URL: http://anderstankar.blogg.se
Postat av: Lottie

Kampen mot mammon pågår ständigt! Det måste den, om hoppet överger en så är man illa ute. Visserligen är ju jag jävligt resignerad, from time to time, men det får bli en parentes, för bara jag har lite pengar att röra mig med så mår jag bättre ;-), det gör troligen även irakiern du nämnde ovan.

2008-04-18 @ 16:22:07
URL: http://lbblogg.blogspot.com
Postat av: Björn

Äntligen ett bra inlägg på din blogg. Den matsedel du räknar upp passar bra för vi som är diabetiker. Inget fel på den och kattmat är smasken hälsar Svante och Skrållan.
Sedan håller jag med om att 24 kronor är ett stort hån mot den stackars irakiern

2008-04-18 @ 17:16:45
Postat av: Lina ;)

Håller med ovanstående skribent! Äntligen ett seriöst inlägg... :P
Det låter helt otroligt att vår Irakier skulle få så liten summa att leva på, nästan att man inte tror det(eller vill tro...)

Nu bär det av... :D

2008-04-18 @ 18:41:40
Postat av: Thess

Har bara ett ord att säga: MAKALÖST!!!!!!!
Ha en trevlig helg vännen.
Kram

2008-04-18 @ 23:00:43
URL: http://mistythess.blogg.se
Postat av: Anders

Lottie: Hmmm... så du menar att när mammon får styra ditt liv, du har pengar o livet känns lättare, då är du mer angelägen att ta upp kampen mot just det!? :-D Resignation är bra... o ironi oxå... Hahaha!

Björn o Lina:
Hmm... märkliga påhopp, vadå "Äntligen ett seriöst inlägg"!? Menar ni att samhällsfrågor skulle va mer intressanta än mitt liv!? VAD skulle kunna va mer intressant är mig? Det handlar ju om mig ju, o som ni nog förstår så är det en stor uppoffring av mig att skriva om annat än mig själv... Det är inte så lätt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst... ;-)

Thess: Visst är Sverige fantastiskt! Ha det bra själv.

2008-04-19 @ 09:48:55
URL: http://www.anderstankar.blogg.se
Postat av: Maria

Vilken debatt :-)

2008-04-19 @ 19:50:17
URL: http://justmyshit.blogg.se
Postat av: Björn

Ser du? När det är ett seriöst inlägg startar debatten.

2008-04-19 @ 22:08:50
Postat av: Lottie

Jo så är det, ett seriöst inlägg skapar debatt :-)!!

...och Anders, ska man nu vara seriös för en stund då, så är det ju, som vi alla vet, så att när man har mat för dagen och slipper oroa sig för om pengar ska komma in eller inte, då har man också mer energi och ork kvar till att kämpa för en bättre o mera rättvis värld. Alltså, om mammon envisas med att bestämma, då får han passa sig! (vem vet, det är kanske Alfons Reinfelds baktanke, om folket går hungriga orkar dom inte lägga sig i politiken...) ;-)

2008-04-20 @ 11:28:34
URL: http://www.lbblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0