Constipation

Min käre vän Punk-Mia väckte gamla minnen till liv igår kväll när vi satt o chattade... Tusan vad tokiga vi var i vår vilda ungdom... Hahaha!

Måste bara berätta en kort historia om vårt punkband Constipation (up your ass)... Maria har tydligen vår demo sparad, så vi måste bara ses nån dag o lyssna o bli nostalgiska till låtar som Golfbollar är till för att slå på, o Lever Lenas lever? Hahaha! Det är så kul att prata med Maria, för hennes minne är ju så mkt mindre förstört än vad mitt är, så när hon berättar om saker så kommer jag oxå ihåg det. T ex att vi hade en spelning som vi spelade in dit det kom 2 pers o lyssnade... Hahaha, men kul hade vi!

image37

Sen var det ett annat tillfälle när vi var på nån spelning o vi skulle ha spelat typ en kvart/tjugo minuter, men efter bara en eller två låtar så blev vi bortkörda från scenen för att dom inte stod ut med oss... :-D Det jag minns bäst från den spelningen är att jag lånade en gitarr av nåt annat band (från Norrköping tror jag), o jag var helt övertygad om att jag skulle slita av några strängar för stackarna. Det var ju nämligen min specialitet, att vid nästan varje repning eller spelning bli för engagerad o råka dra av strängarna, därav musiklärare Pelles benämning Strängstrypar´n... Hahaha!

image36

Kommentarer
Postat av: Lottie

Detta är ju en jättesöööt naturkatastrof ;-)! Verkligen najs. Mer sånt!

2008-04-30 @ 10:23:21
URL: http://www.lbblogg.blogspot.com
Postat av: Thess

Titta, där står du i "vår" backe, vi bor ju i husen ovanför där, rakt över s:t persgatan, hahaha. Bilderna ser ut att vara från en helt annan tid, hihi (åtminstonde ett par år innan vi är födda menar jag)
Nää, nu kan jag inte sitta här o såsa, måste iväg o motionera :oD

2008-04-30 @ 11:04:06
URL: http://mistythess.blogg.se
Postat av: Anders

Lottie: Hihi, tack... *rodnar lite blygt*

Thess: Jo, bilderna är från en helt annan tid, ett annat liv...

2008-04-30 @ 12:29:23
URL: http://anderstankar.blogg.se
Postat av: Michis

Det finaste är nästan poserandet vid den nedklottrade muren, eftersom du är helt oskyldig till klottret på den. Dessutom tycker jag fortfarande att det är roligt att min hjärna läste Die SexistScum (läs det på TYSKA!) i flera år, innan jag till slut slog om nån switch i hjärnan och fick det till vad det faktiskt står. Jag grubblade rätt länge på hur det kom sig att Sexistscummet var femininum...



Gah.



Och inte blir jag smartare med tiden. :D

2008-05-10 @ 11:45:29
URL: http://michis.blogg.se/
Postat av: Anders

Michis: Hahaha, när du berättar, så minns jag att det var så. Skitkul juh... Haha, Die Sexistscum... :-D

2008-05-11 @ 20:23:00
URL: http://anderstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0